جدول ۴-۹: تبیین ساختار سوپر ماتریس اولیه
۴-۳-۲-۳ گام سوم: انجام مقایسه های زوجی لازم
از آنجا که در این پژوهش ارزیابی عملکرد بر اساس شاخص های تکنیک کارت امتیازی متوازن انتخاب گردیده است، ابتدا به مقایسه زوجی این ۴ شاخص پرداخته شده است.
نمودار ۴-۱۱ مقایسه زوجی شاخص های تکنیک کارت امتیازی متوازن
همانطور که مشاهده می شود، شاخص مشتری با ضریب ارجحیت ۰٫۵۵ دارای بالاترین اهمیت است و ضریب سازگاری به دست آمده نیز زیر ۰٫۱ و معتبر می باد.
-
- مقایسه زوجی بر اساس شاخص مالی
نمودار ۴-۱۲ مقایسه زوجی بر اساس شاخص مالی
همانطور که مشاهده می شود، سازمان حمل و نقل با ضریب ارجحیت ۰٫۵۷ دارای بالاترین عملکرد است و ضریب سازگاری به دست آمده نیز زیر ۰٫۱ و معتبر می باد.
-
- مقایسه زوجی بر اساس شاخص مشتری
نمودار ۴-۱۲ مقایسه زوجی بر اساس شاخص مشتری
همانطور که مشاهده می شود، سازمان حمل و نقل با ضریب ارجحیت ۰٫۶۰ دارای بالاترین عملکرد است و ضریب سازگاری به دست آمده نیز زیر ۰٫۱ و معتبر می باد.
-
- مقایسه زوجی بر اساس فرآیندهای داخلی
نمودار ۴-۱۴ مقایسه زوجی بر اساس شاخص فرآیندهای داخلی
همانطور که مشاهده می شود، سازمان حمل و نقل با ضریب ارجحیت ۰٫۵۲ دارای بالاترین عملکرد است.و ضریب سازگاری به دست آمده نیز زیر ۰٫۱ و معتبر می باشد.
-
- مقایسه زوجی بر اساس معیار رشد و یادگیری
نمودار ۴-۱۵ مقایسه زوجی بر اساس شاخص رشد و یادگیری
همانطور که مشاهده می شود، سازمان حمل و نقل با ضریب ارجحیت ۰٫۴۸ دارای بالاترین عملکرد است.و ضریب سازگاری به دست آمده نیز زیر ۰٫۱ و معتبر می باشد.
۴-۳-۲-۴ گام چهارم: تشکیل سوپر ماتریس اولیه
سوپر ماتریس اولیه(بدون وزن) ماتریس حاوی اولویت هایی است که از مقایسات زوجی(دودویی) بهدست آمده است.
جدول ۴-۱۰ تشکیل سوپر ماتریس اولیه
باکش مشخص شده در جدول ۴-۱۰ نشانگر سوپر ماتریس اولیه میباشد.
۴-۳-۲-۵ گام پنجم: تشکیل سوپر ماتریس موزون
در ماتریس وزن دار، عناصر ماتریس در وزن خوشه ضرب میشود.در سلسه مراتب ماتریس وزن دار با ماتریس بدون وزن، تفاوتی ندارد.
جدول ۴-۱۱ تشکیل سوپر ماتریس موزون
۴-۳-۲-۶ گام ششم: محاسبه سوپر ماتریس حد
سوپر ماتریس حد(کراندار) از به توان رساندن ماتریس زوجی تا زمانی که همگرا شود و به پاسخ برسد به دست میآید.
جدول ۴-۱۲ محاسبه سوپر ماتریس حد
باکس مشخص شده در جدول ۴-۱۲ محاسبه سوپر ماتریس حد میباشد.
۴-۳-۲-۷ گام هفتم: انتخاب گزینه برتر
نمودار ۴-۱۶ انتخاب گزینه برتر
همانطور که از نمودار ۴-۱۶ مشاهده میشود. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که بر اساس روش ANP ،در میان سازمان های حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت ، سازمان حمل و نقل ترافیک با ضریب اولویت ۰٫۵۸ در جایگاه اول، سازمان تاکسیرانی با ضریب اولویت ۰٫۲۵ در جایگاه دوم، سازمان اتوبوسرانی با ضریب اولویت۰٫۱۱ در جایگاه سوم، سازمان پایانه با ضریب اولویت ۰٫۰۵ در جایگاه چهارم قرار دارد.
۴-۳-۳- اولویت بندی زیر شاخص ها
در ادامه به جهت غنای هر چه بیشتر پژوهش به اولویت بندی زیر شاخص های هر یک از چهار بعد کارت امتیازی متوازن از طریق ANP پرداخته شده است.
۴-۳-۳-۱ اولویت بندی زیر شاخص های مالی
نمودار ۴-۱۷ اولویت بندی زیر شاخص های مالی
نمودار ۴-۱۷ نشان می دهد که جذب منابع (میزان تخصیص بودجه) با ضریب اهمیت ۰٫۴۲ دارای بالاترین اهمیت برای ارزیابی عملکرد سازمان های حوزه حمل و نقل در شاخص مالی می باشد.
۴-۳-۳-۲ اولویت بندی زیر شاخص های مشتری
نمودار ۴-۱۸ اولویت بندی زیر شاخص های مشتری